GR | EN ---E BIENNALE----
 
 
-¸êèåóç ÅëëÞíùí Åéêáóôéêþí Äçìéïõñãþí «RECREATION - "MAID" IN GREECE»

Οι Ýννοιες του εγκλεισμοý, της ελευθερßας, της φυγÞς και της απüδρασης ενταγμÝνες στη γενικüτερη Ýννοια της ετεροτοπßας αναπτýσσονται στα Ýργα 15 ΕλλÞνων καλλιτεχνþν, που παρουσιÜζονται στην Ýκθεση  «Recreation –maid in Greece», που θα εγκαινιαστεß στις 25 ΜαÀου, στις 19:30, στο ΑλατζÜ ΙμαρÝτ, στο πλαßσιο της 1ης ΜπιενÜλε Σýγχρονης ΤÝχνης Θεσσαλονßκης.

Ακολουθþντας το νÞμα της σκÝψης του Michel Foucault, που προσδιορßζει τις Ετεροτοπßες ως Ýναν τüπο πÝραν και εντüς του πραγματικοý, που ακροβατεß μεταξý Ουτοπßας και λειτουργικοý χþρου, πολιτισμικÜ και κοινωνικÜ προσδιορισμÝνου, η Ýκθεση αναλαμβÜνει τη σýνθεση και δημüσια παρουσßαση ενüς παρα-δειγματολογßου σχετικþν εικαστικþν αναφορþν. Μια σειρÜ δημιουργικþν συμβÜντων προσδιορßζουν την ετεροτοπικÞ διÜσταση και ταυτüχρονα προσδιορßζονται απü αυτÞν, καθßστανται δηλαδÞ τα ßδια Ýνας Τüπος – Τοπßο αντανÜκλασης του πραγματικοý ως επιθυμßας απüδρασης απü αυτü και, την ßδια στιγμÞ, προορισμüς προς μιαν Üλλη "πραγματικüτητα".

Αναδιατυπþνοντας την Ýννοια του εικαστικοý Τüπου και δημιουργþντας τους υπαινιγμοýς μιας εσαεß νÝας γεωγραφßας, οι καλλιτÝχνες που συμμετÝχουν συγκεφαλαιþνουν – καθÝνας στο πλαßσιο της οπτικÞς που επιλÝγει - εκδοχÝς της ετεροτοπικÞς συνθÞκης. Δημιουργοýν, δηλαδÞ, ιδιü-ρρυθμες εκτροπÝς απü “φυσικοýς” κανüνες, οδηγοýμενοι σε Ýναν ορßζοντα ψευδαισθÞσεων. Στη γραμμÞ αυτοý του ορßζοντα συσσωρεýονται, αναδιατασσüμενες και αποφλοιοýμενες, οι στοιβÜδες της μνÞμης: ιδανικÝς σχεδßες ανÝφικτων θαλασσþν, χιμαιρικÝς γραμμÝς πλεýσης υπερωκεÜνιων φαντασμÜτων, αλφαβητÜρια αλλüγλωσσων (Þ εξωγλωσσικþν) κωδßκων.

Σε μια πüλη  üπου τα  νερÜ  κρατοýν  ακüμη  την  ανÜμνηση  των θερμþν  ρευμÜτων της πρþτης πηγÞς, το  βλÝμμα ορßζει  Ýναν  φανταστικü  διÜπλου  σαν  αναβατικü βηματισμü  προς το  βουνü απÝναντι, ακολουθþντας τον αφρü απü τις ακτÝς του  Θερμαúκοý κüλπου ως τον ¼λυμπο. ΑυτÞς της διαδρομÞς υπομνÞσεις αποτελοýν οι χþροι - νησßδες του δομημÝνου τοπßου, που στερεþνουν -στις διÜφορες φÜσεις της ιστορßας της πüλης -  την ρευστüτητα της κßνησης προς Ýνα ετεροτοπικü, χωροταξικÜ ακατÜτακτο "Üστυ". 

Υλοποιþντας παραδειγματικÜ αυτÞ τη συνθÞκη, ο μνημειακüς χþρος του ΑλατζÜ ΙμαρÝτ αναπλÜθεται, επανεφευρßσκει τον ανεξßθρησκο χαρακτÞρα του και την “ιερÞ” του λειτουργßα (η Ýννοια του ιεροý εδþ ως σημεßο αναπομπÞς μυστικþν προσευχþν και üχι θρησκευτικÞς δραστηριüτητας) και ανατροφοδοτεßται με αισθητικÞς - πολιτικÞς - ηθικÞς τÜξεως συμβÜντα. Τα Ýργα απελευθερþνουν μια δυναμικÞ που στοχεýει σε ανοιχτÝς και πολλαπλÝς αναγνþσεις, χωνεýοντας την ιστορικüτητα του χþρου: Ýργα ως ειδο – ποιÞσεις (και ειδο – ποιÞματα) μιας νÝας τÜξης πραγμÜτων, μορφþν και αισθÞσεων, προειδοποιητικÜ σε επερχüμενο κüσμο Þ χÜος. Και ακüμη ως ημερολüγια αναζητÞσεων και πορßσματα ανα – δημιουργικοý στοχασμοý.

Τßποτα δεν περιγρÜφεται. ¼λα υπογρÜφουν μια νÝα συνθÞκη συνýπαρξης τρüπων θÝασης, ανατρÝποντας βεβαιüτητες και ιδεολογÞματα.
Να ανακαλýπτεις εκ νÝου το Þδη ανακαλυφθÝν, το επιχωματωμÝνο απü τις πρακτικÝς Þ ιδεολογικÝς χρÞσεις του, να ανασκÜπτεις τον βυθü ενüς ουρανοý βεβαρημÝνου απü αλλüτριες καταιγßδες, να κηρýσσεις το μÝρος ως ¼λον, απαλλαγμÝνος απü τα βÜρη ενθυμημÜτων και να στοιχßζεις τη μνÞμη στη γραμμÞ των ονεßρων σου: να Ýνας τρüπος να κατοικεßς το εφÞμερο που σου δüθηκε ως πατρßδα. Τη μüνη πραγματικÞ πατρßδα!

ΑναφορικÜ  με  τον  τßτλο  της  Ýκθεσης, επιλÝχτηκε  η  αγγλικÞ διατýπωση  για  να αποδοθεß με τη μεγαλýτερη  δυνατÞ ακρßβεια  η Ýννοια της δημιουργικÞς διαδικασßας και πρÜξης: αναδημιουργßα αλλÜ και απüλαυση (recreation), θεραπαινßδα αλλÜ και κüρη/παρθÝνα (maid). Μια ανßχνευση των βημÜτων προς τον πυρÞνα της τÝχνης, μια απüπειρα μÝτρησης της "υγρασßας του εικÜζειν" και της συνεχοýς αναβÜπτισης - ανατροφοδüτησης απü τις πηγÝς.
 

ΕπιμÝλεια: ΘÜλεια Στεφανßδου

ÁëáôæÜ ÉìáñÝô
25/05 - 12/09 2007
 
   
 
 
 
 
 










     









 powered by Lizzard Active Media © 2007    

Optimized for Internet Explorer :: Best view 1024x768