GR | EN ---E BIENNALE----
 
 
-"ÅÔÅÑÏÔÏÐÉÅÓ: ÄÉÏÑÁÓÅÉÓ-ÄÉÁÉÑÅÓÅÉÓ: ÁÐÏ ÅÄÙ ÊÁÉ ÁÐÏ ÁËËÏÕ"

ΕπιμÝλεια: Κατριν Νταβιντ

ΥπÜρχουν κÜποιοι που θÝλουν να μας πεßσουν σχετικÜ με τα προτερÞματα της οικονομικÞς παγκοσμιοποßησης σε επßπεδο καλλιτεχνικþν και πολιτιστικþν ανταλλαγþν, κυρßως χÜρη στην ολοÝνα ταχýτερη διακßνηση της πληροφορßας, των Ýργων τÝχνης και των ιδεþν. Κοιτþντας με ματιÜ καθÜρια και συνÜμα απαιτητικÞ τον σýγχρονο κüσμο, φαßνεται με μιας üτι στον πολιτικü και νομικü παγκüσμιο χÜρτη η αδιαφÜνεια που συχνÜ υπερισχýει της διαφÜνειας και οι «γκρßζες ζþνες» (1) συνεχßζουν να υφßστανται. ΚατÜ τον ßδιο τρüπο, η σχετικÜ πρüσφατη εμφÜνιση στη σýγχρονη διεθνÞ σκηνÞ της τÝχνης και της αγορÜς, καλλιτεχνþν που προÝρχονται απü χþρες εκτüς Ευρþπης και/Þ μη δυτικÝς φÝρνει στο φως την εýθραυστη κοινωνικο-οικονομικÞ και πολιτιστικÞ πραγματικüτητα που συνεχßζει να εμποδßζει την δραστηριüτητα και την ορατüτητα των καλλιτεχνþν σε πολλÝς περιοχÝς του κüσμου. Απü αυτÞ την Üποψη, κρßνεται σκüπιμο να αυξÞσουμε, üπως Ýκανε η Biennale της Θεσσαλονßκης, τις ευκαιρßες παρουσßασης και συζÞτησης γýρω απü την καλλιτεχνικÞ παραγωγÞ αυτþν των περιοχþν, θÝτοντας υπü συζÞτηση τα Ýργα καλλιτεχνþν προερχüμενων απü περισσüτερο «προνομιοýχα» περιβÜλλοντα, αλλÜ των οποßων οι δημιουργßες δεν Ýχουν τýχει απαραßτητα διÜκρισης Þ σχολιασμοý στο πλαßσιο του κυρßου ρεýματος της σýγχρονης τÝχνης. Θεωρþ üτι υπÜρχει αδÞριτη ανÜγκη για υπÝρβαση του σημερινοý παρωχημÝνου σχÞματος «κÝντρου/περιφÝρειας» αν θÝλουμε να προσεγγßσουμε τον κüσμο βÜσει μιας αισθητικÞς και μιας πολιτικÞς πιο σýνθετης και επιθετικÞς, üπου θα μπορεß κανεßς να αναγνωρßζει τον εκφραστικü απüηχο των σαφþς πολý διαφορετικþν Ýργων που προÝρχονται απü διαφορετικοýς καλλιτÝχνες οι οποßοι προτεßνουν σÞμερα, μÝσα σε διαφορετικÜ περιβÜλλοντα και με διÜφορα εργαλεßα, τη νÝα «μοιρασιÜ του συναισθÞματος» (2)

(1) Achille Mbembe
(2) Jacques Rancière

Κατριν Νταβιντ

ÁðïèÞêç à & Â1, ËéìÜíé / Ãåíß Ôæáìß / ÌïíÞ Ëáæáñéóôþí / Ìïõóåßï Âõæáíôéíïý Ðïëéôéóìïý
21/05 - 30/09 2007