GR | EN ΜΠΙΕΝΑΛΕ-ΝΕΑ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-EΚΔΟΣΕΙΣ BIENNALE-ΤΥΠΟΣ-ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ-ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
 
 
-ΒΈΓͺΓ¨Γ₯Γ³Γ§ Γ–ΓΉΓ΄Γ―Γ£Γ±Γ‘ΓΆΓŸΓ‘Γ²

Η παρουσßαση εκθÝσεων που να αναφÝρονται στην ετεροτοπßα σε Ýνα μουσεßο Ýχει εξ αρχÞς ενδιαφÝρον, καθΓΎς η Ýννοια της εγκιβωτßζεται σε πολλαπλÜ επßπεδα. Και αυτΓΌ γιατß το ßδιο το πλαßσιο του μουσεßου, το οποßο κατÜ τον ΦουκΓΎ αποτελεß μßα ετεροτοπßα, περιÝχει εκθÝσεις ΓΌπως επιλÝχθηκαν απΓΌ τον κÜθε επιμελητÞ που απαντοΓ½ν στην Ýννοια αυτÞ, οι οποßες συνδιαλÝγονται μεταξΓ½ τους αλλÜ και κÜθε μßα ξεχωριστÜ με τον επισκÝπτη δημιουργΓΎντας Ýναν Ýτερο συμβολικΓΌ τΓΌπο.



ΒΈνας τΓΌπος χωρßς τΓΌπο

ΕπιμελητÞς: ΗρακλÞς ΠαπαΓΊωÜννου
Οι εσωτερικοß χΓΎροι της Lynne Cohen και της Lucinda Devlin προσφÝρονται για μια εξÝταση της Ýννοιας της ετεροτοπßας, ΓΌπως την πρΓΌτεινε ο Michel Foucault 40 ακριβΓΎς χρΓΌνια νωρßτερα. καθΓΎς αν και απεικονßζουν χΓΎρους των οποßων μπορεßς να υποδεßξεις την ακριβÞ θÝση μÝσα στον πραγματικΓΌ κΓΌσμο, αυτοß μοιÜζουν παρÜξενα αποκομμÝνοι απΓΌ το νÞμα της καθημερινÞς ζωÞς.
Η Lucinda Devlin συμμετÝχει με Ýργα απΓΌ τρεις σειρÝς. Στη σειρÜ Pleasure Ground ερευνÜ χΓΎρους που φÝρουν την υπΓΌσχεση της απΓΌλαυσης, κυρßως δωμÜτια μοτÝλ σχεδιασμÝνα για να υπηρετÞσουν ειδικÝς φαντασιΓΎσεις. Η σειρÜ Corporal Arenas ερευνÜ, αντßστοιχα, περιβÜλλοντα που εφαρμΓΌζουν μια σειρÜ απΓΌ διαδικασßες πÜνω στο ανθρΓΎπινο σΓΎμα (ιατρικÜ εργαστÞρια, χειρουργεßα, νεκροτομεßα). ΤÝλος, στη σειρÜ Omega Suites απεικονßζονται θÜλαμοι εκτÝλεσης της θανατικÞς ποινÞς, χΓΎροι ΓΌπου επιτελεßται η Ýσχατη, καταληκτικÞ δρÜση πÜνω στο ανθρΓΎπινο σΓΎμα.

Οι χΓΎροι που επιλÝγει να φωτογραφßσει η Lynne Cohen τα τελευταßα εßκοσι χρΓΌνια Ýχουν κυρßως θεσμικÞ υπΓΌσταση και εßναι κατÜ βÜση ελεγχΓΌμενης πρΓΌσβασης (στρατιωτικÜ και επιστημονικÜ εργαστÞρια, αßθουσες σκοποβολÞς της αστυνομßας, δωμÜτια παρακολοΓ½θησης). Η Cohen, συνεχßζοντας τη μακρΓΌχρονη ÝρευνÜ της για τη σχÝση πραγματικοΓ½-συνθετικοΓ½, τÝχνης και πραγματικΓΌτητας, δημιουργεß εικΓΌνες γοητευτικÜ αΓΌριστες που δημιουργοΓ½ν αισθÞματα αποξÝνωσης και ανησυχßας, και επιτρÝπουν να διαπιστωθοΓ½ν απρΓΌσμενες συνÜφειες και αντιστßξεις.
Οι φωτογραφßες που ακτινογραφοΓ½ν τους χΓΎρους αυτοΓ½ς, παρουσιÜζουν τελικÜ Ýνα τΓΌπο χωρßς τΓΌπο, για να θυμηθοΓ½με τον Foucault, απΓΌ χΓΎρους που δεν κατοικοΓ½νται αλλÜ σχεδιÜζονται για να αποτελÝσουν πεδßα δρÜσης πÜνω στην ανθρΓΎπινη Γ½παρξη.

Μυστικοß ΚÞποι
ΕπιμελητÞς: ΒαγγÝλης Ιωακειμßδης

Ο ΓιÜννης ΘεοδωρΓΌπουλος με Ýργα απΓΌ τη σειρÜ «ΘερμοκÞπια» (1999, 2001), καθΓΎς και Ýργα απΓΌ μια νÝα σειρÜ (2007) επικεντρΓΎνεται σε τρεις βασικοΓ½ς εννοιακοΓ½ς Üξονες: της προστασßας, του Ýλεγχου και της σχÝσης δημΓΌσιου και ιδιωτικοΓ½.
ΜÝσα στον θΓΌλο των θερμοκηπßων δημιουργεßται Ýνας κΓΌσμος ΓΌπου παρÜγεται η ζωÞ, με τους χτΓ½πους του ρολογιοΓ½ που ορßζει ο Üνθρωπος, ακΓΌμη και αν μπορεß να γßνουν ορατÝς οι αλλαγÝς των εποχΓΎν και η ροÞ του φυσικοΓ½ χρΓΌνου που συμβαßνουν εκτΓΌς του προστατευμÝνου πρÜσινου δωματßου.
Η ετεροτοπßα Üλλωστε εφÜπτεται στην πραγματικΓΌτητα αλλÜ λειτουργεß με βÜση τους δικοΓ½ς της ρυθμοΓ½ς, Þ αυτοΓ½ς που αντιλαμβÜνεται ως τÝτοιους ο κÜθε δÝκτης.
Για αυτΓΌ και οι κÞποι εßναι «μυστικοß». Γιατß αποκαλΓ½πτονται διαφορετικÜ σε κÜθε θεατÞ και κÜθε φορÜ που εισÝρχεται σε αυτοΓ½ς.


Η ΔÞμητρα Λαζαρßδου με Ýργα απΓΌ τη σειρÜ “Sacred Shadows” (2003) καταφÝρνει να υπερβαßνει τα δημΓΌσια ΓΌρια, να τα οικειοποιεßται και να κÜνει τον χΓΎρο ιδιωτικΓΌ, εßτε προβÜλλοντας Ýνα στοιχεßο εßτε υπονοΓΎντας την παρουσßα του, εστιÜζοντας για παρÜδειγμα σε Ýνα ßχνος, Þ σε μßα σκιÜ. Στα Ýργα που προβÜλλονται εδΓΎ, βρισκΓΌμαστε πιο κοντÜ στα ΓΌρια του κÜθε κÞπου - κοντÜ σε Ýναν φρÜχτη, σε Ýναν τοßχο, στις σκοτεινÝς γωνιÝς του. Οι μυστικοß κÞποι βρßσκονται πÝρα απΓΌ αυτΓΌ που βλÝπουμε Þ εßναι ακριβΓΎς αυτΓΌ: oι λÝξεις γßνονται τα πρÜγματα και ο κÞπος αρχßζει και τελειΓΎνει μÝσα στο κÜδρο, εÜν Ýτσι φανερωθεß στον θεατÞ.


 

Χώρος εκδήλωσης
ÌïáóΓ₯ßï Γ–ΓΉΓ΄Γ―Γ£Γ±Γ‘ΓΆΓŸΓ‘Γ² ÈΓ₯óóÑëïíßΓͺçò
Ημερομηνίες
22/06 - 20/08 2007
Καλλιτέχνες
 
  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  
 Κυρίως Πρόγραμμα
 Παράλληλο Πρόγραμμα
 Ταυτόχρονο Πρόγραμμα
 
 Επιστροφή










     









 powered by Lizzard Active Media © 2007 ΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ   

Optimized for Internet Explorer :: Best view 1024x768