GR | EN ΜΠΙΕΝΑΛΕ-ΝΕΑ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-EΚΔΟΣΕΙΣ BIENNALE-ΤΥΠΟΣ-ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ-ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
 
 
Χώρος εκδήλωσης
ÌïíÞ ËÑæÑñéóôþí / ÐÑæÜñ Γ—Γ‘Γ¬ΓœΓ¬ / ÁðïèÞΓͺΓ§ Γƒ, Γ‹Γ©Γ¬ΓœΓ­Γ© / ÌïáóΓ₯ßï ÂáæÑíôéíïý Ðïëéôéóìïý / ¢áëéïò Γ—ΓΎΓ±Γ―Γ² Áñ÷ÑéïëïãéΓͺΓ―Γ½ ÌïáóΓ₯ßïá

Καλλιτέχνης
Vahram Aghasian
 Artists's biography
 
Ghost Town, photograph, 2005 
Ghost Town, photograph, 2005 
Ghost Town, photograph, 2005 
Ghost Town, photograph, 2005 
Ghost Town, photograph, 2005 

 
ΠΓΌλη ΦÜντασμα
Το Γκιουμρß εßναι η δεΓ½τερη μεγαλΓ½τερη πΓΌλη της Αρμενßας (με πληθυσμΓΌ 149.000), η οποßα υπÝστη πολΓ½ σοβαρÝς ζημιÝς απΓΌ τον σεισμΓΌ του 1988. Για να βοηθÞσει τους ανθρΓΎπους που Ýμειναν Üστεγοι, η σοβιετικÞ κυβÝρνηση αποφÜσισε τΓΌτε να χτßσει μια περιοχÞ που ονομÜστηκε Μους. Εßναι μια αρκετÜ μεγÜλη Ýκταση κοντÜ στην πΓΌλη. Η κατασκευÞ ξεκßνησε το 1989 αλλÜ δεν ολοκληρΓΎθηκε ποτÝ. ΔεκαοχτΓΎ χρΓΌνια Ýχουν περÜσει απΓΌ τΓΌτε και, ενΓΎ Ýχουν δαπανηθεß σημαντικÜ ποσÜ, η περιοχÞ εξακολουθεß να μοιÜζει με πΓΌλη φÜντασμα, τελεßως Üδεια και ερημωμÝνη. ΥπÜρχουν πολλÝς τÝτοιες πΓΌλεις φαντÜσματα σε ολΓΌκληρη την πρΓΎην ΣοβιετικÞ ΒΈνωση. Μßα απΓΌ αυτÝς εßναι το ΠριπιÜτ, πολΓ½ κοντÜ στον πυρηνικΓΌ σταθμΓΌ του Τσερνομπßλ. ΒΌταν η ΣοβιετικÞ ΒΈνωση κατÝρρευσε, οι νÝες κυβερνÞσεις δεν εßχαν επαρκεßς πΓΌρους για να στηρßξουν μικρÝς πΓΌλεις που τΓ½χαινε να βρßσκονται κοντÜ σε βÜσεις που εßχαν Üλλοτε στρατηγικÞ σημασßα. Οι Üνθρωποι που ζοΓ½σαν εκεß αφÝθηκαν κυριολεκτικÜ στην τΓ½χη τους. Μπορεß κανεßς να χαρακτηρßσει το Μους πΓΌλη φÜντασμα, αλλÜ εßναι τελεßως διαφορετικΓΌ απΓΌ τις περισσΓΌτερες τÝτοιες πΓΌλεις που γνωρßζουμε, και οι οποßες γßνονται κÜποιες φορÝς ακΓΌμη και τουριστικÜ αξιοθÝατα. Οι περισσΓΌτερες πΓΌλεις φαντÜσματα εßναι τΓΌποι που εγκαταλεßφθηκαν, αλλÜ υπÜρχουν και κÜποιες που Ýτυχε να εßναι μισοχτισμÝνες την εποχÞ που κατÝρρευσε η ΣοβιετικÞ ΒΈνωση. Το Μους εßναι μßα απΓΌ αυτÝς.
Το ενδιαφÝρον που παρουσιÜζει το Μους, αυτÞ η φοβερÞ «Γρημος» απΓΌ κτßσματα, εßναι ΓΌτι βρßσκεται σε απΓΌσταση μΓΌλις 10 λεπτΓΎν απΓΌ το κÝντρο της πΓΌλης. Στη διαδρομÞ αυτÞ μπορεßς να δεις ανθρΓΎπους που ζουν ακΓΌμα σε κοντÝινερ που στÞθηκαν εκεß για να στεγÜσουν εργατικÝς οικογÝνειες αμÝσως μετÜ το σεισμΓΌ.

ΚÜθε πΓΌλη φÜντασμα Ýχει τα δικÜ της φαντÜσματα να την κατοικοΓ½ν, αλλÜ το πρΓΌβλημα με τα φαντÜσματα εßναι ΓΌτι ποτÝ δεν ξÝρεις αν βρßσκονται πρÜγματι εκεß. Στο Μους μπορεßς ανÜ πÜσα στιγμÞ να νιΓΎσεις την παρουσßα του φαντÜσματος του μοντερνισμοΓ½. Και μιλÜμε για φÜντασμα, ακριβΓΎς επειδÞ πρΓΌκειται για μοντÝρνες κατασκευÝς που δεν ολοκληρΓΎθηκαν ποτÝ. Ο μοντερνισμΓΌς δεν θα εγκαταλεßψει ποτÝ εξ ολοκλÞρου την Αρμενßα, αφοΓ½ και η ÜφιξÞ του εκεß Ýμεινε ανολοκλÞρωτη.

Η κατασκευÞ των κτιρßων αυτΓΎν ßσως να μην τελειΓΎσει ποτÝ. ΒΈχουν αφεθεß στο Ýλεος του χρΓΌνου και του καιροΓ½. ΚÜποια μÝρα θα πÜψουν να υπÜρχουν, αλλÜ μÝχρι τΓΌτε θα στÝκουν εκεß σιωπηλÜ μεταδßδοντÜς μας τα μηνΓ½ματÜ τους. ΒΌταν στÝκεσαι στο κÝντρο του Μους και κοιτÜς τα κτßσματα αυτÜ που Ýμειναν αχρησιμοποßητα, δεν μπορεßς να μη σκεφτεßς το μÝλλον τους και την ουτοπικÞ αΓ½ρα που τα περιβÜλλει.
            ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  
 Κυρίως Πρόγραμμα
 Παράλληλο Πρόγραμμα
 Ταυτόχρονο Πρόγραμμα
 
 Επιστροφή





 powered by Lizzard Active Media © 2007 ΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ   

Optimized for Internet Explorer :: Best view 1024x768