GR | EN ΜΠΙΕΝΑΛΕ-ΝΕΑ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-EΚΔΟΣΕΙΣ BIENNALE-ΤΥΠΟΣ-ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ-ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
 
 
Χώρος εκδήλωσης
ÌïíÞ ËÑæÑñéóôþí / ÐÑæÜñ Γ—Γ‘Γ¬ΓœΓ¬ / ÁðïèÞΓͺΓ§ Γƒ, Γ‹Γ©Γ¬ΓœΓ­Γ© / ÌïáóΓ₯ßï ÂáæÑíôéíïý Ðïëéôéóìïý / ¢áëéïò Γ—ΓΎΓ±Γ―Γ² Áñ÷ÑéïëïãéΓͺΓ―Γ½ ÌïáóΓ₯ßïá

Καλλιτέχνης
Nikita Alexeyev
 Artists's biography
 
There Aint None, installation, 2007 
There Aint None, installation, 2007 
There Aint None, installation, 2007 
There Aint None, installation, 2007 
 

 
Δεν ΥπÜρχει
Το Ýργο αυτΓΌ αποτßει φΓΌρο τιμÞς στον ΒΆγιο ΓρηγΓΌριο ΠαλαμÜ που Ýζησε και Ýδρασε στη Θεσσαλονßκη τον 15ο αιΓΎνα, στον μεγÜλον αυτΓΌ δÜσκαλο της θεογνωσßας, τον εισηγητÞ της αποφατικÞς μεθΓΌδου για την προσÝγγιση του ΘεοΓ½ με τη χρÞση της Üρνησης ως μÝσου μετÜδοσης της γνΓΎσης. ΒΈκρινε λοιπΓΌν ΓΌτι ο ΘεΓΌς δεν εßναι αυτΓΌ, ο ΘεΓΌς δεν εßναι οΓ½τε αυτΓΌ, οΓ½τε εκεßνο, ο ΘεΓΌς δεν εßναι τßποτα και ΓΌλα, το δεν εßναι δεν υπÜρχει, οΓ½τε υπÜρχει αυτΓΌ που εßναι. Και τα λοιπÜ, σε ΓΌλο το μÞκος και το πλÜτος της μεταφορÜς νοημÜτων.
Η θεΓΎρησÞ του θυμßζει κÜπως τις εμπνεΓ½σεις των μεγÜλων δασκÜλων της βουδιστικÞς σχολÞς Ζεν. ΒΌλοι μας διατυπΓΎνουμε με λΓΌγια αυτΓΌ που υπÜρχει Þ που δεν υπÜρχει. ΚÜθε γλΓΎσσα Ýχει τις δικÝς της ιδιαιτερΓΌτητες στην προσπÜθεια να αποδΓΎσει την Ýννοια «δεν υπÜρχει». Δεν καταλαβαßνω ελληνικÜ, ΓΌμως η φρÜση «δεν υπÜρχει» με γοητεΓ½ει με την ηχητικÞ της λεπτΓΌτητα. Σαν μια μικρÞ πεταλοΓ½δα που πετÜει.
Στα ρωσικÜ η αντßστοιχη φρÜση «etovo niet» εßναι ευθΓ½γραμμη αλλÜ παρ’ ΓΌλα αυτÜ κρΓ½βεται πßσω απΓΌ την γενικÞ πτΓΎση με την οποßα συντÜσσεται το «ΓΌχι – niet»: κÜποιος Ýφερε κÜτι στο φως και μετÜ αυτΓΌ Ýπαψε να υπÜρχει.
Προβληματßστηκα αρκετÜ για την αγγλικÞ απΓΌδοση της φρÜσης. Με βοÞθησε ο Simon Waldron ο οποßος εßχε κÜποτε υποστηρßξει στο ΚÝμπριτζ την διατριβÞ του για τον ΝαμπΓΌκοφ. Μου πρΓΌτεινε μια λαΓΊκÞ και ΓΌχι τΓΌσο εκλεπτυσμÝνη σΓ½νταξη, η οποßα, ΓΌμως, μου φαßνεται πως εßναι απΓΌλυτα ακριβÞς. There ain’t none. Μια φρÜση που προκαλεß σεξπιρικÞ ειρωνεßα και φρßκη ταυτΓΌχρονα.   
ΩστΓΌσο, καμßα απΓΌ τις παραπÜνω φρÜσεις δεν οφεßλει και δεν επιδιΓΎκει να μεταφÝρει το απλΓΌ νΓΌημα «etovo niet», «δεν υπÜρχει», «there ain’t none». Κι αυτΓΌ, μÜλλον, επειδÞ η κενΓΌτητα εßναι για Ýνα πρÜγμα καλÞ: ακΓΌμα κι αν μÝσα της δεν υπÜρχει απολΓ½τως τßποτα, ΓΌλο και κÜτι διαρκΓΎς αποκαλΓ½πτεται.

            ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  
 Κυρίως Πρόγραμμα
 Παράλληλο Πρόγραμμα
 Ταυτόχρονο Πρόγραμμα
 
 Επιστροφή





 powered by Lizzard Active Media © 2007 ΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ   

Optimized for Internet Explorer :: Best view 1024x768