GR | EN ΜΠΙΕΝΑΛΕ-ΝΕΑ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-EΚΔΟΣΕΙΣ BIENNALE-ΤΥΠΟΣ-ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ-ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
 
 
Χώρος εκδήλωσης
ÌïíÞ ËÑæÑñéóôþí / ÐÑæÜñ Γ—Γ‘Γ¬ΓœΓ¬ / ÁðïèÞΓͺΓ§ Γƒ, Γ‹Γ©Γ¬ΓœΓ­Γ© / ÌïáóΓ₯ßï ÂáæÑíôéíïý Ðïëéôéóìïý / ¢áëéïò Γ—ΓΎΓ±Γ―Γ² Áñ÷ÑéïëïãéΓͺΓ―Γ½ ÌïáóΓ₯ßïá

Καλλιτέχνης
Solmaz Shahbazi
 Artists's biography
 
Persepolis, video, 2005 
 
 
 
 

 

Ο πληθυσμΓΌς του ΙρÜν σÞμερα εßναι διπλÜσιος απ’ΓΌ,τι Þταν πριν απΓΌ την επανÜσταση του 1978. ΠÜνω απΓΌ το 70% του πληθυσμοΓ½ εßναι νÝοι ηλικßας κÜτω των 25 ετΓΎν. Περßπου το 80% των ΙρανΓΎν γνωρßζουν γραφÞ και ανÜγνωση. Πριν απΓΌ την επανÜσταση το αντßστοιχο ποσοστΓΌ Þταν μΓΌλις 40%. Οι νÝοι νιΓΎθουν αυτοπεποßθηση. ΒΈχουν αρχßσει να αλλÜζουν την κοινωνßα, ßσως με αργοΓ½ς ρυθμοΓ½ς αλλÜ σταθερÜ. ΜÝσα απΓΌ τÝτοιου εßδους αλλαγÝς εßναι προφανÝς ΓΌτι προκΓ½πτουν συγκροΓ½σεις γενεΓΎν. Μια απΓΌ τις συνÝπειες εßναι να αυξÜνεται ο αριθμΓΌς των νÝων που φεΓ½γουν απΓΌ τα σπßτια των γονιΓΎν τους. Τα περισσΓΌτερα εßναι νεαρÜ κορßτσια ηλικßας 15 Ýως 18 χρΓΌνων.

 

Το ντοκιμαντÝρ Good Times/Bad Times αναφÝρεται σε πÝντε νÝους, με τον καθÝνα να αντιπροσωπεΓ½ει μια συγκεκριμÝνη ομÜδα της ιρανικÞς κοινωνßας, ενΓΎ απουσιÜζουν τα λεγΓΌμενα «κορßτσια δραπÝτες». Κι αυτΓΌ γιατß, παρ’ΓΌτι μπορεß κανεßς να τα δει στην πΓΌλη, κοινωνικÜ εξακολουθοΓ½ν να εßναι αΓΌρατα. ΕπιπλÝον, αφοΓ½ αποφÜσισαν να φΓ½γουν απ’τα σπßτια τους, δεν το θεωρΓΎ δßκαιο να τις βÜλω απÝναντι στην κÜμερα. ΒΈτσι αποφÜσισα να τις αναφÝρω μεν, χωρßς ΓΌμως να τις χρησιμοποιÞσω για να τραβÞξω την προσοχÞ του κΓΌσμου στο βßντεΓΌ μου.

 

Το βßντεο Tehran 1380 εßναι η απΓΌπειρα μιας βαθΓ½τερης διεßσδυσης στην πΓΌλη της ΤεχερÜνης. Το πρΓΎτο βßντεο δßνει μια ανÜλυση της πΓΌλης, ενΓΎ εδΓΎ προσεγγßζουμε του νÝους κατοßκους της. Η κÜμερα πλησιÜζει περισσΓΌτερο τους χαρακτÞρες και επικεντρΓΎνεται στην πΓΌλη απΓΌ διαφορετικÞ οπτικÞ γωνßα. Χωρßς off-text, και χρησιμοποιΓΎντας ΓΌσο το δυνατΓΌν λιγΓΌτερες προφανεßς εξηγÞσεις, οι εικΓΌνες αποκτοΓ½ν μεγαλΓ½τερη σημασßα. Το βßντεο εßναι η περιγραφÞ μιας στιγμÞς. Δεν Ýχει οριστικΓΌ τÝλος Þ παραμÝνει απροσδιΓΌριστο, ΓΌπως και το μÝλλον της ιρανικÞς κοινωνßας.

 

Το Persepolis εßναι το τρßτο βßντεο της τριλογßας της ΤεχερÜνης. Ο τßτλος του Ýργου εßναι επßσης το ΓΌνομα του μοντÝρνου πολυΓΎροφου κτιρßου ΓΌπου ζει ο δημιουργΓΌς, στα βΓΌρεια της ΤεχερÜνης. Εßναι μια συλλογÞ απΓΌ μνÞμες της πΓΌλης. Γεßτονες, Üτομα διαφΓΌρων ηλικιΓΎν, περιγρÜφουν την ΤεχερÜνη ΓΌπως την Ýζησαν σε διαφορετικÝς εποχÝς.

Δεν μπορεß ΓΌμως κανεßς να δει οΓ½τε τα πρΓΌσωπα οΓ½τε την πΓΌλη. ΦωνÝς και εικΓΌνες απΓΌ καθιστικÜ εßναι τα μΓΌνα στοιχεßα μÝσα απΓΌ τα οποßα ο θεατÞς μπορεß να φανταστεß την πΓΌλη και της κατοßκους της.

 

            ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  
 Κυρίως Πρόγραμμα
 Παράλληλο Πρόγραμμα
 Ταυτόχρονο Πρόγραμμα
 
 Επιστροφή





 powered by Lizzard Active Media © 2007 ΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ   

Optimized for Internet Explorer :: Best view 1024x768