Τα Γργα παρουσιΓζονται στην ΑποθΓκη Β1
Τα Γργα του Batniji (εΓτε πρΓΌκειται για φωτογραφΓες εΓτε για βΓντεο), σΓ½μφωνα με τον Γδιο, «συλλΓγουν ψΓγματα του πραγματικοΓ½ που βρΓσκεται σε μια φΓση μεταξΓ½ του ορατοΓ½ και του αΓΌρατου, της απουσΓας και της παρουσΓας, στα ΓΌρια της εξΓλειψης… Γ της εμφΓνισης.»
Η σειρΓ φωτογραφιΓΎν με τον τΓτλο “Pères” (ΠατΓρες) απεικονΓζει εσωτερικΓ εμπορικΓΎν μαγαζιΓΎν και καφενεΓων στη ΓΓζα της ΠαλαιστΓνης και πιο συγκεκριμΓνα τις φωτογραφΓες των ιδιοκτητΓΎν των καταστημΓτων. ΚΓθε φωτογραφΓα του νεκροΓ½ συνΓθως παλαιοΓ½ ιδιοκτΓτη συνομιλεΓ με το περιβΓλλον των εμπορευμΓτων καθΓΎς και με Γλλες φωτογραφΓες Γ διαφημΓσεις, καθιστΓΎντας τις μια μεταφορΓ για τους προγΓΌνους ενΓΌς Γθνους, για τις ρΓζες ενΓΌς λαοΓ½. ΧαρακτηριστικΓΌ το παρΓδειγμα μιας φωτογραφΓας που βρΓσκεται μεταξΓ½ εικΓΌνων μαρτΓ½ρων, του ΣαντΓμ ΧουσεΓν, μιας διαφΓμισης μΓρκας τσιγΓρων αμερικΓνικης προΓλευσης και της Rachel Corrie (ΑμερικανΓδα ακτιβΓστρια που σκοτΓΎθηκε απΓΌ ΙσραηλινΓ μπουλντΓΌζα σε διαδηλΓΎσεις).
Το βΓντεο “Gaza Walls”(ΤοΓχοι της ΓΓζας), στην Γδια αντΓληψη της καταγραφΓς εικΓΌνων που βρΓσκονται μεταξΓ½ του ιδιωτικοΓ½ και του δημΓΌσιου, δεΓχνει αφΓσες και φωτογραφΓες ανθρΓΎπων σε τοΓχους, μισοσβησμΓνες και σκισμΓνες, με ιδιαΓτερο το ενδιαφΓρον του καλλιτΓχνη στα Γντονα χρΓΎματα, μετατρΓποντας Γτσι τις εικΓΌνες σε αφηρημΓνα πεδΓα.
ΘοδωρΓς ΜΓρκογλου
|